Meet Our People: Bas van Steekelenburg

Image
Bas van Steekelenburg with a backround of the flag of Netherlands

In onze serie #WeAreCustomsSupport maak je kennis met de mensen achter Customs Support. Wij waarderen onze collega's en het werk dat zij doen. In deze serie interviewen wij de mensen die altijd klaar staan om jou zo snel en goed mogelijk te helpen bij het importeren of exporteren van je goederen. Hier is Digital Marketeer Bas van Steekelenburg.

Wie ben je? 

Mijn naam is Bas van Steekelenburg. Ik ben 32 jaar oud en kort geleden verhuisd naar Voorburg met mijn partner. Ik ben opgegroeid in het prachtige Westland, een regio die vooral bekend staat om de kassen. Ik heb bij verschillende bureaus gewerkt die gespecialiseerd waren in content marketing, media en performance marketing. Voordat ik bij Customs Support kwam werken, werkte ik bij een consultancy bedrijf als digitale marketing consultant. 

Wat doet een digitale marketeer bij Customs Support?

Als digitale marketeer ben ik vooral verantwoordelijk voor het aantrekken van potentiële klanten via onze digitale kanalen, zoals de website en onze sociale media kanalen. Dat betekent dat ik mij bezig houd met het ontwikkelen, uitvoeren, evalueren en optimaliseren van campagnes. Die campagnes zijn met name gericht op onze digitale kanalen zoals de website, LinkedIn en Google. 

Als digitale marketeer ben ik constant bezig met het analyseren en evalueren van data. Wij verkopen onze diensten aan een hele specifieke groep ondernemers met hele specifieke problemen; alleen door het verzamelen en analyseren van de juiste data komen we er achter of we vooruitgang boeken als het gaat om het aantrekken van meer leads. 

Hoe ziet een gemiddelde dag er uit voor jou? 

Iedere dag wil ik betere resultaten voor onze campagnes; dat begint in de ochtend met toegang krijgen tot de juiste data. Iedere ochtend analyseer ik via een interface hoe onze campagnes het doen. Als er een mogelijkheid is, optimaliseer ik de uitkomsten door te schuiven met budgetten van campagnes die minder goed presteren naar campagnes die veel beter presteren (bijvoorbeeld campagnes die voor een bepaalde prijs meer leads genereren). 

Als er zaken zijn die opvallen in de data, bepaal ik of er meer onderzoek nodig is (wij marketeers noemen dat een deep dive… we zijn dol op vakjargon). Voor dergelijke analyses maak ik gebruik van Google Analytics en Google Ads en zoek ik naar mogelijke verklaringen. 

Andere onderwerpen waar ik mij mee bezig houdt is het creëren van content (samen met experts), het optimaliseren van de gebruikerservaring en de vindbaarheid van de website en het integreren van de websites en online kanalen van partijen die we hebben overgenomen. 

Wat vind je het leukste aan je werk? 

Ik ben pas kortgeleden gestart bij Customs Support, dus vraag me dit volgend jaar nog eens! ?Hoe dan ook, ik kan zeker al wel zeggen dat ik geniet van de variatie in mijn dag en de verantwoordelijkheid die krijg voor nieuwe initiatieven. 

Wat ik echt heel leuk vind binnen het vakgebied van de digitale marketing is dat je vrijwel meteen resultaat kan zien van campagnes. Uitkomsten van campagnes zijn een reflectie van je eigen beslissingen, dus je hebt ook de mogelijkheid om bij te sturen voor een beter resultaat. 

Betere resultaten krijgen is een uitdaging. Er zijn veel voorwaarden waar aan moet worden voldaan, voordat een campagne goede resultaten laat zien. Als – na alle moeite – je dan eindelijk de resultaten ziet verbeteren, geeft dat een voldaan gevoel. 

Wat is je grootste uitdaging? 

De kwaliteit van de leads verhogen is heel complex. Je kunt daarin geen bochten afsnijden; het is een proces van het creëren van de juiste condities om constant te leren van initiatieven en moet data met zorg interpreteren. 

Een andere uitdaging is het stellen van de juiste prioriteiten. Er is altijd zoveel te doen bij Customs Support dat ik altijd goed in de gaten moet houden waar ik mee bezig ben, waarom ik het doe en wat het bijdraagt aan het einddoel. 

Wat doe je als je niet op kantoor bent?

Reizen is één van mijn grootste passies. Het is zelfs de reden dat ik mijn vrouw in Mexico heb ontmoet. Mij was geadviseerd daar vooral niet verliefd te worden, omdat het snel onpraktisch en complex kan worden… Natuurlijk heb ik daar niet naar geluisterd; we zijn zelfs getrouwd vorig jaar! 

In de winter ga ik graag naar de sportschool en zomers ben ik liever buiten actief met hardlopen bijvoorbeeld. Ik hou ook van hiken, maar Nederland is daar wat mij betreft absoluut het verkeerde land voor. Veel te vlak! 

Ik hou ook van voetbal; ik kijk graag naar wedstrijden, maar ervaar ook graag de passie van de supporters. Naar het stadion gaan is echt een geweldige ervaring; vorig jaar ben ik naar stadions geweest in Argentinië en het Maracana in Rio. Als voetbal je passie is, dan moeten dat soort stadions absoluut op je bucket-list staan. 

Als ik niet op pad ben met mijn vrouw of mijn vrienden, of aan het sporten of voetbal kijken ben, dan kun je mij vinden op mijn vintage BMW Scrambler motor uit 1984. Mijn vader heeft de scrambler zelf gebouwd in zijn man-cave (@de Keef). 

Waarom Customs Support?

Vrienden, familie en nieuwe collega’s willen allemaal weten waarom ik specifiek voor Customs Support heb gekozen. 

Laat ik daar eens over uitweiden. Ten eerste vind ik dat waarde aantonen via digitale kanalen in een B2B context heel uitdagend is. Als marketeer in de douanesector moet ik potentiële klanten begrijpen en hoe onze mensen voor hen van waarde kunnen zijn. Deze knowhow moet terug te lezen zijn in de content en daarnaast aantrekkelijk gepresenteerd worden richting potentiële klanten, zodat we hen overhalen contact op te nemen. Dus die complexiteit is de intellectuele uitdaging waar ik naar op zoek was. 

Ten tweede biedt de ambitie van Customs Support om dé toonaangevende neutrale douane-agent van Europa te worden heel veel mogelijkheden op individueel niveau. We kunnen nieuwe initiatieven opstarten en verantwoordelijkheid nemen en onze eigen werkzaamheden daarop inrichten. 

Ten derde ben ik opgegroeid in de omgeving van Rotterdam, dus ik hou van de dynamiek van de haven en de wereldhandel. 

Tot slot geeft het werken in Rotterdam mij de uitgelezen mogelijkheid om mijn collega’s ervan te overtuigen dat de beste voetbalclub uit 020 komt. Hun reacties tot nu toe zijn hilarisch en karakteristiek voor een stad als Rotterdam. Volgens hen ik het beste wat uit Amsterdam komt de trein naar Rotterdam…